e-Serbest Meslek Meslek Makbuzu Kullanmak İçin Öncelikle Yapılması Gerekenler

1. e-SMM ye Geçmeden Önce e İmza ya da Mali Mühür Alınmalıdır

e-İmza Nedir; E- imza elektronik ortamda oluşturulan dokümanların imzalanmasında kullanılan ve elektronik işlemlerde gönderilen bilginin gönderim sırasında değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini ifade eden sayısal verilerdir.

Tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmeler tarafından elektronik belge olarak oluşturulacak fatura ve diğer yasal belgelerin bütünlüğünün, kaynağının ve içeriğinin garanti altına alınması, elektronik ortamda muhataplarına iletilmesi ve elektronik ortamda saklanması sırasında güvenliğinin ve gizliliğinin sağlanması amacıyla kullanılacaktır. Kısaca Mali Mühür firma kaşesinin elektronik halidir. Serbest Meslek faaliyeti yapan Gerçek kişi mükelleflerin e-SMM Uygulaması ve diğer dijital imza gerektiren işlemlerinde de kullanabilecekleri e İmza satın alabilirler.

2. Adi Ortaklıklar e SMM Uygulamasına Geçmek İçin Ne Kullanmalıdır ve Nasıl Satın Alınır

Gerçek kişi ya da tüzel kişi konumunda olmayan adi ortaklık hükümlerine tabi mükelleflerin Mali Mühür kullanması gereklidir.

Mali Mühür ise yalnızca Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından verilmektedir. Kamu sertifikasyon merkezinden Mali Mühür başvuru elektronik ortamda yapılmaktadır. Fakat Adi ortaklık mükelelleflerinin Mali Mühür almak için Kamu Sertifikasyon Merkezinden elektronik ortamda başvuru yapmaları mümkün değildir

Adi Ortaklık Mükelleflerinin Mali Mühür Başvuru Yapması İçin Gerekenler

Mali Mühür matbu Talep dilekçesi ve aşağıda sayılan gerekli evrakların doldurularak imza yetkilisi kişilerin ıslak imzası ile birlikte evrakları “Gelir İdaresi Başkanlığı Ek Hizmet Binası Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 06110 Dışkapı / ANKARA “ adresine posta yoluyla gönderilmelidir.

Ayrıca “Sertifika Sorumlusu” olarak bildirilmesi gereken kişinin TC vatandaşı bir personelinize ait bilgilerin olması KamuSM tarafında bir sorunla karşılaşmamanızı sağlayacaktır.

Adi ortaklıkların mali mühür başvurusu için gönderilecek belgeler:

Mali Mühür başvurusu için göndermiş olduğunuz belgeler başkanlığa ulaştığında ve evraklarınızın eksiksiz olması halinde başvuru bilgileriniz KamuSM iletiliyor KamuSM tarafında işleme alındıktan sonra başvuru sürecinde bildirdiğiniz yetkili kişinin mail adresine KamuSM tarafından barkod numarası ve mali mühür başvurunuzu tamamlamanız için bir bağlantı adresi gönderiliyor. Mali Mühür için yatıracağınız ücrete ilişkin bilgiler konusunda KamuSM den gelen mailleri takip ediniz.

Ayrıca birden fazla mali mühür talep edilmesi halinde KamuSM den tarafınıza gönderilecek mailde istediğiniz mali mühür sayısını belirtebilirsiniz.

3.Elektronik İmza Nasıl Alınır

Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar ya da bayileri üzerinden imza doğrulaması yapılarak satın alma işlemi yapılabilir

4.TÜRMOB e İmza Nasıl Satın Alınır

Meslek mensuplarına özel elektronik ortamda satın alma ve imza doğrulama işlemlerinin gerçekleştirildiği e-imzanız yine kargo ile adresinize teslim edilmektedir

TÜRMOB üyesi dışındaki Serbest Meslek faaliyeti gerçekleştiren mükellefler, TÜRMOB e İmzayı ise ikametgahlarının bulunduğu illerde yer alan ve satışa yetkili Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odalarından satın alabilirler.

Detaylı bilgi için www.turmobeimza.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz